VOG

Wie denkt aan kinderen, jongeren en Scouting, denkt direct aan spel, plezier en een uitdagend leven. Niemand associeert deze woorden met grensoverschrijdend gedrag. Een verplichte Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is één van de maatregelen die Scouting treft om een veilige omgeving voor kinderen te bieden. Tuurlijk vinden wij als Scouting Weurt dit ook een erg belangrijk onderdeel van Scouting dus heeft elke leiding een geldige VOG.

Voor nog meer informatie kunt u via de link hieronder naar de website van Scouting Nederland.

Kwalificaties

Om ervoor te zorgen dat er elke week een leuk en uitdagend programma voor de leden klaar staat is [FH1] onze leiding bezig met gekwalificeerd leiding te worden. Dit doen ze door veel informatie en technieken te leren en leren toe te passen. Hierover worden ze getoetst door onze praktijkbegeleider en daarna ook nog een keer door een praktijkcoach van onze scoutingregio. Dit zorgt ervoor dat de leiding zeker goed getest is voordat ze de kwalificatie krijgen.